• Animated Engine

Remon-J
LID SINDS: 25 JUNI 2019
WOONPLAATS: AMSTERDAM
REACTIES: 1
Onderwerpdetails
BEKEKEN: 266
REACTIES:1
DATUM: 8 SEPTEMBER 2019
For a school project on Physics and VFX i decided to make an engine and animate it using Physics and also try to make it mechanically correct, since I have a mechanical background, I know exactly how an engine work and I thought it would be a perfect project for me to implement that into this module so i can use that knowledge and create a perfectly working engine!
However, this sounds way easier than done. I managed to make a mechanically correct working engine alright. But it wasn’t easy at all.
I confronted a shit load of problems and had to correct a lot of constrains/links and parts in this project. I even started over for 2 times to cancel out all the flaws I made in the previous project files. In the end I managed to get it to work with the hel p of Expressions, Wire parameters and the MCG controller in 3DS Max.

Enjoy and let me know if there are questions and/or remarks.
Thank you!

GreetingZ,
Remon Jan Ploeg





Mechanically correct engine animation








3ddy reageerde
Netjes! is best een klusje om uit te zoeken. Wat ik zou toevoegen is wat beveltjes/chamfertjes op de te strakke onderdelen. Daarnaast zou ik de volgende keer renderer met motionblur voor de snelbewegende onderdelen. Voor het begin een zeer goed gedaan!

Edwin van het Bolscher
http://www.3dhype.com
3dhype is de onafhankelijke 3D community voor Nederlandstalige 3D-artiesten. 3dhype is de schakel tussen 3D-bedrijven, 3D-artiesten, studenten, enthousiasten, software fabrikanten en leveranciers.
©2001 - 2019 3dhype.com - Alle rechten voorbehouden.
Powered by: Ubuntu Apache PHP MySQL Tango
3dhype is een product van 3ddy.
Voorpagina
Nieuws
Vacatures
Bedrijven
Aanmelden
Contact
Steun 3dhype
Galerij
Forum
Adverteren
Privacy Policy