thumbnail

ZBrushCoreMini - een gratis ZBrush*

Door: Edwin van het Bolscher, 12 juni 2020 Pixologic ZBrush is vanaf het begin de industriestandaard voor sculpting. Sinds haar introductie in 1999 is dat onveranderd gebleven. Ook dankzij de redelijke aanschafprijs is dit stukje software op menig workstation te vinden. Gisteren maakte Pixologic bekend dat ZBrushCoreMini beschikbaar is, een gratis* en enorm uitgeklede versie van ZBrush. Helaas niet voor de doorgewinterde 3D Artist, maar wel voor de hobbyisten en een kleine link naar de 3D print fanaten. Het is namelijk niet voor commercieel gebruik. Toch heeft het voor 3D printen een set basis tools om modellen te creëren of aan te passen.



Voor meer informatie:
https://zbrushcore.com/mini/

Pixologic ZBrushCore
Voor de meer geavanceerde hobbyisten of 3D Artists die alleen enkele basistools van ZBrush gebruiken, heeft Pixologic ZBrushCore uitgebracht. De licentie is eenmalig $179,95 of voor $9,95 per maand. Met deze licentie mag dit pakket wel commercieel gebruikt worden. De eenmalige prijs is voor levenslang. Sinds de eerste uitgave van ZBrush heeft Pixologic nog niet extra kosten gerekend voor zijn upgrades.

ZBrushCore is iets voor als je:
  • houdt van beeldhouwen, knoeien met klei of gewoon van kunst houdt
  • een 2D-illustrator bent die 3D wil proberen
  • een ambitieuze game, animatie of VFX-artiest bent
  • een artist met grote ideeën voor 3D-printen bent
  • een professionele juwelier bent die zijn assortiment wil uitbreiden met ingewikkelde en gedetailleerde ontwerpen


Pixologic ZBrush
Wil je als professional niet beperkt worden in de mogelijkheden, dan schaf je het uitgebreide pakket ZBrush aan. ZBrush is nog steeds voor een eenmalige $895,- te koop of per maand voor $179,95. Toch is het slimmer om de voor de eenmalige aanschaf te gaan, gezien Pixologic voor upgrades tot nu toe geen extra kosten heeft gerekend.

https://pixologic.com/features/
7898 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Post Panic stopt

Blender onbereikbaar door DDOS aanval (update 4)

Substrate: De volgende revolutionaire stap in shaders

Kunstenbond maakt zich grote zorgen verkiezing

Blender weer bereikbaar, maar aanval nog gaande

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten