thumbnail

Still Here

Door: Edwin van het Bolscher, 17 april 2023 Amsterdam - Een productie van House of Panic, Guido Ekker's volledig computergeanimeerde korte film 'Still Here', werpt ons in een post-apocalyptische toekomst waarin de laatste overblijfselen van de natuur een zeer begeerd goed zijn geworden - een waarvoor men alles zou verraden waarvoor men staat.
Vrienden van 3dhype:

'Still Here' volgt een man terwijl hij navigeert door een verstikkend dystopisch landschap waarin de welgestelde elite, de aandeelhouders van de laatst overgebleven natuur, hem zou willen inzetten om een ​​verzetsbeweging te elimineren die hun eigen planten kweekt. Op deze stervende planeet, die een botsing tussen de verslechterende gevolgen van de klimaatcrisis en de welvaartskloof voorstelt, biedt Ekker een angstaanjagend beeld van een toekomst die misschien niet zo ver weg is als we zouden willen.

Met ondersteuning van het Post Panic-team werkte Guido met behulp van Adobe Mixamo Mocap Data en Kitbash, die hoogwaardige 3D-assets aanbieden om de visuele effecten van de film te verbeteren. Een combinatie van Ekker's ontroerende verhaal en zijn expertise als VFX Supervisor bij The Panics, zijn zelfgeregisseerde en zelfgeanimeerde CGI-korte film heeft al prijzen gewonnen en buzz gegenereerd op festivalcircuits. Tot dusverre verzamelde het nominaties en functies bij Lift-Off Filmmaker Sessions, Shortcutz Amsterdam, Holland Short Film Festival en het Miami International Sci-Fi Film Festival.



Guido aan het woord:
“Gedreven door de verergering van de klimaatcrisis en de steeds groter wordende welvaartskloof, wilde ik een film maken die beide kwesties tegelijkertijd kon onderzoeken. De film gaat over de dreigende vernietiging en over het proberen te overleven daarvan. Het vertelt het verhaal van de elite die manieren kan vinden om dat te doen, om hun dagen in comfort te leven, terwijl de armen nog steeds worstelen met overleven als dagelijkse strijd. ‘Still Here’ overweegt vragen over menselijke aard en zet dat dubbele potentieel voor hebzucht of zorg in competitie. In de wereld van 'Still Here' zijn we een punt van geen terugkeer gepasseerd. En in afwezigheid van hoop lijkt er alleen hebzucht te zijn.

Naast de doelstellingen van het verhaal waren er verschillende technische doelstellingen en uitdagingen die tijdens het project naar voren kwamen. Met een beperkt budget en team om deze animatie te maken, moest ik creatieve manieren vinden om de CG van het project te benaderen. Ik gebruikte realtime rendering in Blender om render tijden te verminderen, zoals je zou doen in traditionele 3D-animatiefilms, wat me ook in staat stelde mijn opnamen vanaf het begin te verlichten. Door Mocap-data en Kitbash-modellen te gebruiken om visuals te maken, vond ik een efficiënte manier om filmmaken aan te pakken die meer creatieve vrijheid toeliet en snellere creatie betekende, waardoor ik in staat was de volledige CG-animatie binnen de grenzen die we hadden af te ronden.”

Bio
Guido Ekker is een gepassioneerde filmmaker, woonachtig in Amsterdam. Hij studeerde af aan de Nederlandse Filmacademie in 2015 en werkt momenteel als VFX Supervisor en Director bij The Panics. De combinatie van deze twee rollen ziet hij als een mogelijkheid om zowel nieuwe verhalen te ontdekken als in tune te zijn met het snel evoluerende technische landschap van film. Of het nu gaat om documentaires, commercials, sciencefictionfilms of de ruimtes daartussenin, Guido's regiewerk blijft toegewijd aan emotiegedreven storytelling.

HOUSE OF PANIC is ons label voor samenwerkingen. Samenwerken met vrienden uit verschillende disciplines om projecten te ontwikkelen, te creëren en te delen over meerdere platforms. Onze collectieve vingers in verschillende potten steken en nieuwe manieren van co-creatie verkennen. Van commerciële tot originele inhoud, eerdere projecten omvatten de bekroonde shorts Zwart en Shadowboxers, evenals commercieel werk voor Asics en Dell, om er een paar te noemen.
1419 Views
Blijf op de hoogte! Ontvang insprirende artikelen, tutorials, tips, nieuws, vacatures en ontwikkelingen in je mailbox.
 Abonneren

Over de auteur

Edwin van het Bolscher

Edwin van het Bolscher is founder, developer en hoofdredacteur van 3dhype.

Populaire onderwerpen

Corridor Crew: vergeten Disney's Magic Prisma met Paul Debevec

Substrate: De volgende revolutionaire stap in shaders

Post Panic stopt

Steeds meer bedrijven tegen AI

Blender onbereikbaar door DDOS aanval (update 4)

Vrienden van 3dhype:
  Populaire projecten