Pinow
Autodesk Maya / 19 jaar geleden
mel probleempje Galactor 😊 ?

Ik zoek een mogelijkheid om het volgende te bewerkstelligen :

wanneer Lichaam.translateZ = 10 is, moet (Linkerbeen.rotateY+Rechterbeen.rotateY)/2=0 zijn. Wanneer Lichaam.translateZ = 0, moet (Linkerbeen.rotateY+Rechterbeen.rotateY)/2=90 zijn.

Hoe krijg ik (Linkerbeen.rotateY+Rechterbeen.rotateY)/2 zo aan het tellen, dat hij juist niet optrekt, maar aftrekt als Lichaam.translateZ omhoog gaat ?
 Like
Volg
 Reageer
3ddy
-(Linkerbeen.rotateY+Rechterbeen.rotateY)/2

Tenminste, ik heb er geen beeld van op dit moment, maar dit is de negatieve richting 😄
 19 jaar geleden
Galactor88
float $test = (joint4.rotateZ+joint3.rotateZ)/2;
joint1.translateX = -$test;

De attributes zijn niet gelijk, maar deze metheode werkt wellicht!

Groeten pepijn
 19 jaar geleden