Josedmc
Werk in wording / 19 jaar geleden
3D knopen in Max/Maya Ik ben bezig om een paar knopen en lussen te maken, denk hierbij aan de zeevaart maar ook gewone knopen...nu vroeg ik mij af hoe ik dit moet aanpakken.....heb al iets geprobeerd met "sweep" (in Max) maar misschien kan het makkelijker mooier etc....Hoor graag van U! En hopelijk kan iemand mij ermee helpen.....alvast bedankt

hier wat voorbeeldjes voor diegenen die niet weten wat ik bedoel

http://www.iwillknot.com/images/overhand_knot.jpg

http://gallery.hd.org/_exhibits/maths/knot-clove-hitch-on-wooden-post-yellow-backdrop-blue-nylon-rope-1-AJHD.jpg
 Like
Volg
 Reageer
Japie
Kun je niet de gewenste vorm maken met een spline en daarna een cirkel met je juiste diameter loften?

Dit lijkt mij de gemakkelijkste manier. Maar daarentegen heb ik nooit bij de scouting gezeten dus ben niet zo goed in knopen....... Succes
 19 jaar geleden
3ddy
Ga niet loften, de spline kun je ook renderable maken. Heb je meer controle over het resultaat 😄
 19 jaar geleden
Mrgoodbyte
Ga niet loften, de spline kun je ook renderable maken. Heb je meer controle over het resultaat 😄

Kan dat tegenwoordig dan ook in Maya zelf? In 3DSMax zeker weten en Renderman kan het ook. Maar in Maya?
 19 jaar geleden
3ddy
Nee in maya niet, maar omdat hij vroeg naar max/maya 😉
 19 jaar geleden
Mrgoodbyte
'k dacht al. 😊
 19 jaar geleden