Had ergens een geinige tutorial gelezen over fisheye
100% reflection renderen op'n platte bol
geniaal idee

btw respect to jeremy birn with his superb books about lighting
 Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

The fisheye trick

modeled in 3ds, texture in phtshp
standard lighting voor scanline render
rendertijd +- 6min voor color,specular en reflection pass samen.
1200x685px
op een AMD1.2GHz 512MB RAM

dateert van 2005 en was bedoeld om in flash te gebruiken
de gleuven in de muur waren buttons die opgloeiden

as always critics welkom

18 jaar geleden geplaatst 2006. 0 Likes 3980 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
Ivo-D
leuk halletje, je houd nogal van scanline zo te zien..
 18 jaar geleden
JC
ja, weet dat scanline zo stilaan nostalgisch begint te worden,
toch heb ik ooit het idee dat ie het prijs/kwaliteit (en dan bedoel ik tijd) nog altijd haalt van
MR. ligt er natuurlijk wel aan hoe je belichting aanpakt..
Waarschijnlijk zal mijn kennis/kunde van MR (die niet zo bijster is) ook wel meespelen.

Momenteel ben ik bezig met een karakter in Maya, render die wel met MR
Vind dan final gather en Ambient occ nog wel rendabel

Her name is elmyra duff and she loves to hug, hold and squeeze animals .... untill they die
zet wel es iets in wip


 18 jaar geleden
3ddy
He, die fisheye is opzich leuk, maar waarom gebruik je niet de bol als een lens in plaats van een kerstbal? Aangezien de fisheye ook een lens is, kun je doormiddel van refractie en de brekingsindex een lens maken. B-)

Maar deze had ik nog niet bedacht, goed man!
 18 jaar geleden
 Reageer
Meer van  JC
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc