Deze androide is ontworpen als werker in bv fabrieken.. grof en zwaar werk, dat is zijn ding. Het "soort van" menselijk gezicht is om de vleeselijke arbeiders minder schrik in te jagen. Hij is nogal klein van stuk om zijn zwaartepunt laag te houden. en zo meer liftingpower te creƫren.
[Edit] Back to the workbench
18 jaar geleden geplaatst
2006.
0 Likes5654 Views Reacties
Het komt nogal schattig over terwijl het een flinke boze android moet lijken. Door de gladde oppervlakte krijg hij een dinkytoys uiterlijk (niet kwaad bedoeld).
Probeer wat hoekige metalen onderdelen te krijgen, tenzij dat niet de bedoeling was. Door de zwarte achtergrond, vallen onderdelen weg, probeer eens een lichtere achtergrond. Geen schaduw op de grond = lijkt alsof hij zweeft.
Succes! het ziet er iig veelbelovend uit.
Oja, hij is ook nog eens uit balance, als ik zo het plaatje zie lijkt hij bijna om te vallen
vooreerst ben ik lightwaveanalfabeet, en weet dus niks vd model-of lightingworkflow
van graphicsoogpunt lijkt het een meshsmooth model van max omwille van (wat 3ddy ook al zei) de vele rondingen (vooral de voeten) probeer eens wat meer hoekjes en kantjes
Wanneer er een soort van meshsmoothroutine overzit, haal em dan es terug naar polyniveau, en gebruik dat dan als uitgangspunt om uit te detailleren. Natuurlijk weet ik dat (nu hij al textured en rigged en al) dat niet meer te doen is. een ideetje voor je volgend model
bekijk het als een stap die je hebt overgeslagen... volgende keer nie meer doen. weet dat het meer tijd kost, maar dat is nu net de stap die een model geloofwaardig en leuk maakt.
contrast werkt., smooth t.o.v. edge
concept is wel leuk
betreffende lighting
key to fill ratio op't model is OK belicht je omgeving ook, maakt een wereld van verschil
Ik ben ook van mening dat de androide mooi gemaakt is, maar dat de textures niet kloppen. Komt op mij een beetje over als bruine schoenpoetsplekken op wit plastic (no offense).
Inderdaad zou ik hem een wat meer industrieel uiterlijk geven, want dat is waar hij voor gemaakt is. En nog iets, Dappafunk? Kan aan mij liggen, maar ik vind die naam niet bij een arbeids robot passen.
3ddy, JC en Akirac.. bedankt voor jullie comments 👍
3ddy: Ik snap wat je bedoelt. Hij komt zo inderdaad een beetje schattig over. Maar wat is er mis met DinkyToys (aah jeugd sentiment 😄 ) Maar een meer ruig uiterlijk zou idd wel beter zijn. En inderdaad met een achtergrond zal ie inderdaad beter uitkomen. Wat betreft de schaduw op de grond.. die zit er wel maar mijn lightrig is wat liniear met de grond getarget en dus valt de schaduw zowat weg. Uit balans.. Sidewalking mate h-)
JC: Goed punt om vanuit lowpoly te werken.. dat is vaak iets dat ik vergeet. En wat betreft het overdoen/verbeteren van dit model das nie zo'n punt.. ik ben al aardig opweg met rigge dus dat kan wel opnieuw. En ik kan de rigg ook appart opslaan. En hetzelfde geld voor de textures. De procedurals en uv's zijn heel simpel dus opnieuw toepassen is nie moeilijk.
Akirac: Lol.. no offence taken.. Ik moet zegge dat je wel gelijk hebt ja. En tja Dappafunk.. het beestje moest een naam hebbe.. En ik was nogal labiel op het moment :-p Namen en titels zijn absoluut nie mijn sterkste punt. Maar bv een typenr zou idd beter werken dan Dappafunk.
Al met al.. bedankt voor jullie meningen.. ik denk dat er wel een rework inzit. En een beetje meer R&D zal ook nie verkeert zijn. Ik had em beter int WIP subforum kunne zette denk ik.. want zoals ik het nu zie heb ik er nogwel weer wat werk aan 😄
3ddy.. zou je deze thread kunne verplaatsen naar het WIP subforum?