Ivo-Dik heb zelf geen idee, helaas, ik wil juist altijd dat de texture mee verplaatst,maar het zal vast wel in maya zitten,, je kan eventueel ook gewoon je aanpassing in max doen, en dan pas naar maya natuurlijk.
Cornybegrijp het nog niet helemaal, in maya zit je uv via de uv layout vast aan je vertex. Verplaats je een vertex dan gaat je uv mee, dat lijkt me fijn, want anders moet je de hele tijd handmatig je uv's bijwerken.
Dus nooit gechecked of dat losgekoppeld kan worden
Ivo-Doke,,, als corny het niet weet, dan zal het wel niet bestaan in maya, dan zou ik gaan voor camera projection in maya, of wel camera mapping.
Cornynou, misschien zit het er wel in hoor. Ik heb er alleen nog nooit behoefte aan gehad dus ook nooit opgezocht.
Ivo-Domg ik keek altijd zo tegen je op, the know it all ,the maya guru...en nu, en nu ... heel mijn beeld stort in, the horro the drama!!! 😮
Cornysorry, ik zal me volgende keer weer wat meer alwetend opstellen 😉
Ivo-Djuist, beetje delen niet alles voor jezelf houden B-)
Ontopic mode: we hebben dus geen $%$#% clue hoe dat moet wat jij wil, dat beteknd niet het niet kan, maar wij willen het ook niet kunnen, jij bent vast heel specifiek bezig, met......... iets😄 en dat is het gene wat wij nooit doen waarscheinlijk, en dan krijg je dit, we hebben geen idee..
maar ik zou gewoon heel het gedeelte over uv's even doorlezen in maya.. staat er vast wel ergens,
Ivo-Dja he..L-)
jammer, dat , dat dan er waarscheinlijk toch niet in zit, wel zonde, want hoe moeilijk is dat nou, maar opzich niet echt een mainstream ding, en er zijn natuurlijk wel work around zoals ik al noemde: camera mapping bv, je hebt wel restricties, maar het effect heb je wel.
D-tronmisschien pin Uv's even proberen(Edit UVs > Relax >pin uv border) of pas gaan unwrappen als je model klaar is?👍
MediamonkeyBedankt voor de replies, maar helaas zit er weinig anders op dan naar Max te exporteren, daarin te bewerken en dan weer terug in Maya te importeren.
Voor wie zich afvroeg waarom ik in godsnaam deze optie zou willen gebruiken, of uberhaupt nodig zou hebben: ik ben vanaf een foto aan het modelen. Bijvoorbeeld een raam die ik recht van voren op de foto heb genomen. Het is zo fijn modelen als je die texture op een plane plaasts (uniform) en dan gewoon de binnenkant er in kunt modelen zoals kozijnen en de ramen er in extruden. Het voordeel is dat ie dan meteen ook perfect uniform getextured is.
Maar goed, dat kan dus prima in max met de "preserve uv's" optie aan. Buh.. moet ik max tóch nog installeren. Ben je nou blij eddy? &-)
Cornyaha, gewoon texture projecteren zal moeten werken voor wat je omschrijft, dus een projection op je file ipv een 2d-uvlayout.
Ivo-Daaah.. wilde je dat , gewoon maya projection mapping dan, maarja ik zou ook max gebruiken daarvoor, je bent dus eigenlijk aan het matte 😄