Geronimodubois
Werk in wording / 18 jaar geleden
Light blooming in Mental Ray Is het mogelijk om light blooming (op lightsources!) met Mental Ray voor elkaar te krijgen (max versie 9)? Hoewel ik bijna altijd Mental Ray als renderer gebruik (en zeker sinds het gebruikersgemak van versie 9) heb ik soms toch het idee dat ik een groentje ben in het gebruik ervan. Maar ik kan ook helemaal niets vinden over het onderwerp. Even voor de duidelijkheid: zonder gebruik te maken van volumetrics, maar door gebruik te maken van de extra light info in HDRI maps.

EDIT: Im a n00b! Kan er iemand deze post even verplaatsen naar de 3d max area??? [:]
 Like
Volg
 Reageer
Ivo-D
is dat niet een soort van radiositi , ik weet dat de materials licht kunnen emiten, je kan het aanzetten bij de shaders, en volgens mij is er een appart slot in the mr shader.

weet wel, dat het in de help staat van max, dus zou daar even kijken dan.

het is ook op forums te vinden, ik denk trouwens dat je hier wel vindt wat je zoekt, bij elke afbeelding(test) zit de file, kan je kijken hoe het is gedaan 😄

http://www.jeffpatton.net
 18 jaar geleden
Corny
ik weet er op zich ook niet veel van, maar wat ik denk dat je bedoelt is dat je licht volumes wilt realiseren waarvoor je moetbrenderen in 16 bit ipv de standaard 8.

het is een beetje gokken hoor, succes..

 18 jaar geleden
Mmwizard
je bedoelt waarschijnlijk glare. daarvan kun je idd een file vinden bij jeff patton http://www.jeffpatton.net/Max7/Files/MR-glow-test.zip
het is echter een post render proces waar je in mijn ogen weinig controle over hebt. Plus dat bij verkeerde instellingen, je render tijden flink uit de hand lopen. Beter is een specular pass te renderen en deze in photoshop of after effects over je afbeelding heen te zetten als een ovelay off add layer. als je wilt kan ik je morgen wel een voorbeeld bestand sturen.
 18 jaar geleden