rover87: Ik ga precies bijhouden wat en wanneer ik wat doe 😉 duidelijk :-p en aan de hand daarvan ga ik een NED tutorial maken zodat meerdere mensen het initiatief nemen om Houdini te proberen h-)
En een vraag voor Krimble, ik zoek voor volgend jaar september nog een stageplek. Als ik veel vooruit ga zou ik dan een kans maken? omdat ik lees dat u met Houdini werkt en ik me wil voorbereiden voor de VFS. Ik hoop echt dat ze een plek vrij hebben voor mij. (over een paar jaar)
Rogier
Hoi Rover87,
als ik je een tip mag geven, bedenk eerst wat voor een specialisatie je het leukst vind. Als je dat op een rijtje hebt, zoek dan de programma's die je daarvoor nodig hebt, en leer ze zo goed mogelijk. Houdini is ontzettend technisch, wordt o.a. gebruikt voor complexe dynamische systemen.
bijv. als je modeler wilt worden, dan heb je niet zo veel te zoeken in Houdini, het zelfde geldt voor bijv, texture artist. ( het is zonde om tijd weg te gooien, het gaat erom dat je zo goed mogelijk wordt in je specialisatie. Studio's zitten zelden te wachten op iemand die van alles een beetje weet. )
VFS levert zo nu en dan een aantal talenten aan de vfx wereld, dit zijn meestal model \ texture artists. Ik heb nog nooit een texhnical director showreel gezien waar Vancouver film school onderstond.
http://courses.bournemouth.ac.uk/3details.asp?programmeCode=BACVABournemouth university daar in tegen heeft een ontzettend goede technical director studie, je krijgt projecten maar de technische kant belangrijker is dan de artistieke kant.
Een goede kennis van me zit daar nu in het 2e jaar, in het eerste jaar hadden ze een klein tussen projectje waarbij ze een surface moesten vullen met gras, bloemen, etc. etc. Nu kun je dat allemaal gaan modelen en zelf gaan positioneren, maar waar hun mee bezig gingen is een MEL-script dat de objecten dupliceerd en verspreid over de surface. Je kan dit op verschillende manieren oplossen, denk bijv. aan mayaPaint effects waarbij je bijv. met kleuren aan kan geven waar de bloemen en waar het gras moet komen te staan.
Bedenk wel wiskunde en met name algebra is een vereiste.
Dit soort dingen en dan nog veeeeeeeel complexer wordt ook gedaan in Houdini. Houdini is ontzettend sterk in dynamics, particles, fluids, cloth, etc.
Het is aan jou om te kiezen ofdat je meer in een artistieke of een technische loopbaan ziet.
Over die stageplek, op m'n werk doe ik niks met Houdini, ik ben met Houdini begonnen omdat ik me op school verveelde. In overleg met de leraar mocht ik in de animatie les met Houini klooien als ik er een reader over zou schrijven.
Waar zit je nu op school ?