Surudoi_ryu
Werk in wording / 17 jaar geleden
Kerker Hey allemaal,

Ik ben bezig met een kerker aan het bouwen waar ik later een animatie van wil maken.
Hier een screenshot, ik wil graag weten wat ik zou kunnen verbeteren of aanpassen
om nog meer zo een kerker effect te krijgen ^-^

het word voor een animatie dus hij moet niet al te donker worden.

 Like
Volg
 Reageer
Nog 3 reacties weergeven
Surudoi_ryu
Thnx voor het adviesik ben niet echt goed met 3D nog, ik vind dit al super van mezelf :P
ik ga kijken wat ik kan doen en hoe ik het moet doen 😊

Enige tutorial links of uitleg zou ik geweldig vinden :P thnx in advance.👍
 17 jaar geleden
Mastone
hey ryu,

-Ik zou behalve het plafond ook de deuren rond (aan de bovenkant:-p)maken.
-misschien de vloer wat smeriger maken met hier en daar een waterplas, probeer ook de vloer wat hobbelig te laten lopen.
-misschien rechts op de voorgrond een eetbak met een biefstuk erin en het liefst nog een rotweiller ernaast.
-ik zou de gehele scene wat donkerder maken, zo donker dat je het einde niet ziet of schimmig ziet(misschien wat fog) en dan op tussen elke twee deuren een wandkaars(met hierin een pointlight om zo toch wat meer licht erin te brengen of een kroonluchter aan het plafond(zo een ronde).
en tot slot zou ik dat roze weglaten of in ieder geval een heel stuk minder .
het ziet er goed uit hoor en zo slecht ziet je 3d werk er echt niet uit, wat je misschien wat ontbreekt in modeling vul je goed aan met je texturen en gevoel voor belichting(al is het wat te licht:-p)

ga zo door
 17 jaar geleden
Surudoi_ryu
@Mastone

Haha hey bedankt. De lampen zitten er al in tussen de deuren die zijn al gemoddeld en geanimeerd ^^
Ook is het plafond al wat ronder ik denk dat je wel gelijk hebt met wat de deuren betreft die een ronding geven erbovenop. ik ga dat eens proberen in het weekend.
Iets donkerder kan wel maar het moet niet te donker worden (het word een animatie)
Die voerbakken is wel een leuk idee 😄 er komen goblin's in namelijk en dat zijn al van die smerige ventjes 😄
Dat "roze" zijn bloedspatten maar die mogen inderdaad wel wat minder worden ze overheersen zo een beetje heel erg.

En wat de vloer betreft heb je ook gelijk ik had al wat losliggende stenen gemaakt maar daardoor werd het een beetje lelijk ik ga je idee meenemen om het wat hobbeliger te maken en zoals je ook al zei wat water plassen erin is ook niet verkeerd. ^-^

Binnenkort zal er een update zijn 😄 ook omdat deze hal niet het enigste is maar er komt nog een kamer na met een troon 😄 die ik al geschetst heb en voor 30% klaar is 😄
Bedankt voor je kritiek hier doe ik zeker wat mee 👍
 17 jaar geleden
Mastone
ik dacht dat het roze een klimop was, maar als je bloed wil maken zou ik het ten eerste wat roder maken(bijna paars) en bijvoorbeeld bij de eerste deur een soort veeg bloed maken alsof iemand is meegesleurd en zich heeft proberen vast te houden aan de muren, ik zou een wat dikkere en bredere bloedveeg op de vloer doen of een paar grote bloedvlekken, die helemaal tot het einde om de hoek doorloopt.
Ik zou de lampen iets hoger doen en een stuk groter maken desnoods minder lampen anders is die muur zo kaal als dit niet het gewenste resultaat opleverd zou ik toch voor de plafondlamp misschien zo een lantaarn kiezen en daarvan twee stuks verdelen over de gang zorg er hierbij dan voor dat de lampen maar net hoger dan de deur hangen en het boven de lamp een stuk donkerder is en onder de lamp een beetje foggy licht.
Ik zou de scene ook al ga je animeren toch donkerder maken om zo een goede creepy setting te geven, als je bezorgd bent dat de "held"die door de gang heen gaat rennen om de prinses te redden niet goed te zien is maak dan een fakkel.
Je moet namelijk niet teveel willen laten zien alleen maar laten zien wat nodig is hoelang je er ook aan gewerkt hebt
nog even een ding ; zorg dat de deuren naar binnen opengaan anders schoppen de gevangenen de deur zelf wel open of je moet die rotweiller modelen en zo een goede reden hebben om de gevangenen niet zelf te laten ontsnappen en het is een goede reden om de bloedvlekken enig bestaansrecht te geven

succes
 17 jaar geleden
Surudoi_ryu
Ik wil der graag wat fog in zetten om het wat beter te laten lijken is het mogelijk om zeg maar op de grond een beetje mist te doen op een makkelijke manier ? of moet dat met particle's ?
En hoe kan ik het best die fog instellen omdat het er niet uitziet als ik het erin wil zetten d.m.v. Envoirment (knopje 8):-p

Iemand die me ermee kan helpen om een mooie fog te creƫren ?
 17 jaar geleden