Ivo-Dje topology layout is in orde, maar aan vorm ontbreekt het nog.
neus kan een stuk spitser en meer naar voren, evenals de mond regio, die kan heel wat naar voren, overdreven genomen, zoals een aap, maar dan subtiel, menselijk dus😄
je hebt nog te weinig geometrie om echt met kleine dingen aan de gang te gaan, dus zou nu vooral de vorm verbeteren, overgang van lippen naar gezicht (zachter) mondhoeken, voorhoofd (nu onnatuurlijk gebroken door neus)
Miesdus gezicht moet ronder..k denk niet dak ergens binnen kort zoiets moois kan maken als jij..maar ga mn best doen zodra ik wat tijd heb. k ga proberen het gezicht van mijn model ronder te maken en verdere details toevoegen. ik moet werken aan oog als eerst dan neus waar ik al weet dat ik een hoop kan verbeteren en dan de mond nog maals. als je nog tips of tricks hebt voor het oog hoor ik het graag. k hoorde al traan buisjes op een andere website en de oogleden natuurlijk..zodra school me even wat tijd geeft ga ik er mee aan de gang =)
Miesps de overgang van neus naar wenkbrouw krijg ik maar niet goed..ik heb zelfs de vertexten geselecteerd en die op 1 lijn gescaled maar het wil maar niet egaal worden..en op zijn voorhoofd zit ook een deukje. ik ben daar een half uur de oorzaak van wezen zoeken maar kan die maar niet vinden. de meshsmooth zet halverwegen de lijn ineens een punt die er niet is. er zijn geen dubbele vertexen van het snijden ik heb alle punten in de beurt gecontroleerd. ik heb vak zelf al 2 keer gedelete en opnieuw gecreate maar hij blijft dat puntje maar weer geven. ik heb egt geen flauw idee wat het is. het is ook niet die Ngon die ik had want zonder die doetie dat ook.. hij staat exact op het midden dus kan ook niet de simatry zijn lijkt mij..waarom hij daar ineens eentje inplaatst is mij een mysterie..
3ddyWeet je zeker dat alle "rand" vertexes ook op x=0 staan, wanneer er maar 1 afwijkt, krijg je in symmetry extra vertexes.
Het zou ook kunnen dat je de symmetry boven de subd hebt staan, zet dan de symmetry onder de subd
Miesscheinbaar eentje heel ver af niet op 0...maja tis nu weg
Ivo-Dheb dat ook vaak, niet teveel van aantrekken, bij final symmetry er uit, en een enkele mesh van je model maken, en op de naad even de vertexes welden die er teveel zitten.
maar al vooruitgang ?
Ivo-Dal een stuk beter.. de neus .. sloop die constructie bovenaan er uit, want dat maakt de overgang naar het voorhoofd zo vervormd.
laat de lijn gewoon doorlopen, ik weet dat je dan heel erg dicht opelkaar zittende edges krijgt daar over het hoofd, maar corrigeer dat dan door ze egaal te versprijden, want de edges aan de zijkant van het hoofd vanuit het oog het hoofd over hebben weer heel veel ruimte, alles gewoon wat schuiven zoidat het uitkomt,
zoiets :http://3dhype.com/leden/30/sculpt-2-wire.jpg
geef de kin wat meer volume / haal de scherpe rand er uit, onderste ooglid heeft een te scherpe rand maak dat wat vloeiende, check refference.. je oogleden lijken ook heel dun qua volume, kaaklijn achter meer naar beneden. de neus mag ook wel duidelijker qua vorm, het is het nu allemaal nog net niet, focus je misschien even op een enkel ding, de neus tweaken tot het goed is, dan ogen enz.. maakt niet uit of het volgens je huidige ref klopt, maar dan is de vorm qua neus gewoon natuurlijk, kan je het altijd met softselection, nog passen vervormen.
ThedonmocroHoi Mies, de laatste update ziet er al stukken beter uit in vergelijking met je 1e post.
De ogen, mond en neus kunnen beter, de kaaklijn kan wat meer definitie gebruiken, waar zijn de oren..!?
De kin kan in dit geval naar mijn bescheiden mening juist smaller, in tegenstelling tot breder.
De geometrie die je nu hebt is te weinig om het geheel wat interessanter te maken.
Als je aan het polygon modeleren bent helpt het altijd om je werk van meerdere kanten te bekijken, hou je werk in "Perspective" in de gaten met (Ctrl-R in max) en kijk goed naar je silhouette en topology.
Succes..!