Srry wilbert maar k snap de tut. van 3ddy toch wat beter.
Komt voornaamelijk dat k nog bijna niks weet=p
Maar k ben er dus aan begonnen en ik kom al snel vast te zitten omdat ik de Surface Shader node met de mib_amb_occlusion node moet samenvoegen.
Dit staat er:
- Now connect the 'OutValue' of the Occlusion node to the 'OutColor' of the surface shader. This is the default connection between these 2 nodes so you can do this by simply holding down Ctrl and MMB dragging the occlusion node over the shader node.
Maar als ik dat doe dan gebeurt er niks.
Misschien licht het er ook aan dat ik niet zeker weet wat de Outvaleu is.
En ik had nog een vraagje over een andere tutorial waar ik mee bezig ben maar dat is specifiek over maya dus ik denk niet dat jij het weet 3ddy.
Omdat je al eeder zij dat je geen maya man bent.
Maar k stel de vraag toch even voor als iemand anders het weet.
Ik ben dus met deze tut. bezig:
http://micah.noobgrinder.com/screwdrivertut/Ik ben nu hier.
Now create an ambient light, with no intensity, make it cast shadows, then go to render globals Select mental ray in the drop down menu (if it's not there go to window>preferences/settings>plug-in manager, and check mayatomr) apply these settings in the render globals:
min sample level 1
max sample level 3
RAYTRACING SECTION, move all the sliders up to 10 except the shadow trace depth attribute
FINAL GATHER SECTION, check final gather, final gather rays 500
IMAGE BASED LIGHTING SECTION, click create, if you do not have an HDRI map, E-Mail me at
bartonix@gmail.com and I will send you one, now over in your attribute editor for your HDRI map, apply these settings:
Ambieant light lukt ook wel opdat make it cast shadows na dat kon ik niet vinden.
En op mental ray zetten ook want dat is makkelijk=p
Maar wat je daar allemaal moet instellen dat kan ik niet vinden. =(
Het gaat ook over maya 7.0 en ik gebruik een PLE van 8.5.
Dus als iemand weet waar dat staat en het even uit wil leggen waar het staat graagh-)