Cornyik mis het een beetje, de vlammen lijken me bij allebij redelijk hetzelfde
Cornyin de uv ediotor je uv's bijwerken lijkt me in dat geval
3ddyDoor je onregelmatigheid in je lowpoly object worden de nieuwe uv coordinaten behoorlijk vervormd. Zorg voor een vloeiende overgang van polies. Vermijdt onnodige 3 hoeken, en 5 hoeken.
In blender 2.46 zit tegenwoordig een tool dat je deze vervormingen kunt herkenning in kleuren. Erg handig in dit geval en ik heb het nog nergens anders gezien.
BTW, render even met een wat lichtere achtergrond zodat we duidelijk het plaatje zien.
SpringJaren geleden ben ik een max script tegengekomen waarmee je alle 3, 4 of 5 hoeken kunt laten selecteren door het script. Ik kan deze echter niet meer terug vinden. Een snelle zoek op script spot levert jammer genoeg ook niets op : /
SpringOeps, niet goed gelezen dat het over Maya ging :-/
Die bedoelde ik niet nee, al ziet die er wel leuk uit 😊
SpringJa ik ken de site, ik heb er zelf ook een keer een script op gepost. Af en toe erg handige site.
SouL-WalkeRAls ik dan extra lijnen erop zet dan zouden de 3 hoeken en 5 hoeken verdwijnen zodra ik hem subdiv maak, toch?
Heb een nieuw project gekregen om me werk dus heb even geen tijd om er mee aan't werk te gaan, misschien dat ik ergens een gaatje kan vinden 😄
De volgende render zal een mooie witte achtergrond hebben 😊
Blender doet het wel goed, ik hou dat een beetje bij.
Hoorde net dat de film ook uit komt vandaag als het goed is.
Gr. Slwr
3ddy3 hoeken en 5 hoeken verdwijnen inderdaad als je een subd gebruikt, maar...
1: je krijgt een vreemde ongecontroleerde mesh, waardoor je dus dit soort problemen krijgt
2: onder de subd blijven de 3 en 5 hoeken bestaan
3: lees regel 1 en 2 opnieuw
De film komt uit op DVD, maar mij is nog niet duidelijk wanneer deze te downloaden is. Ik neem aan dat de mensen, die hem besteld hebben, de film eerder bemachtigen dan de downloadfreaks.
SouL-WalkeRHoe zit dat dan?
Als je in polygon mode een model maakt dan probeer ik altijd de 3/5 hoek eruit te houden.
Maak ik hem subdiv dan zet hij ze erin en in de UV texture editor worden dat ook punten die ik dan kan verslepen, die zorgen ervoordat hij verpest word.
Hoe kan ik dan om dat probleem heen?
Gr. Slwr
SouL-WalkeRSnap hem 👍
Interessante website is dat trouwns, kende hem nog niet.
Zodra ik tijd heb ga ik maar eens met de vlammen beginnen.
Hopelijk vandaag nog even 😄
Gr. Slwr
3ddyBelicht het model ook iets van de zijkant, of gebruik een ambientlight.
SouL-WalkeRJa klopt, mooie tutorial.
Ga eens een keer wat mooie gele en groene bladen namaken 😊
Deze duurt alweer veelste lang, wou gewoon even wat namaken |-)
Hopelijk is het het waard.
Gr. Bob