MdalaranHi Maus...
Ik weet helemaal niets van 3D MAX, maar wat erop lijkt is dat je image correct in LOG space is gerenderd. Normale monitoren kunnen deze niet goed displayen zonder een Lineaire GAMMA correctie op je image te gooien. Dus je WASHED look van je image is eigenlijk correct. In een compositing pakket of photoshop kan je makkelijk een een LOG to LIN conversie doen waardoor je de diepte behoud maar de image correct gedisplayed word.
Pakketten zoals Shake hebben een LOG to LIN, maar ook After Effects tegenwoordig heeft een filter volgens mij. NUKE doet het automatisch.
Hopelijk helpt dit een beetje.
Groetjes,
Justin
Wilberthey ik weet niet of het max net zoals in maya is, maar wanneer je een sun sky system gebruikt moet je al je textures en difuse colors gamma correcten (.454 op alles bij 2.2 gamma meen ik). Sun sky system gebruikt die exposure node om een plaatje te genereren dat lijkt op wat mensen zien (of zoiets weet het ook niet exact), en als ik die in maya uitschakel krijg ik hele lelijke renders.
3ddyGebruik in ieder geval Exterior daylight, als je "buiten" rendert (buitenshuis)
Als je render to texture gebruikt, is het handig om een diffuse en shaduweffecten uit te renderen. Onthoud dat het eindresultaat nooit in je rendered frame window getoond word, maar direct opgeslagen wordt in een bestand.
MausDe voorbeeld renders zijn zonder het daylight system gemaakt. Gewoon met het standaard licht in Max.
3ddyHeb je een voorbeeld met Daylight?
MausIk heb wel een voorbeeld maar die heb ik al zo photoshop bewerkt dat het niet meer representatief is voor dit probleem.
Het zit hem in het Logarithmic exposure Control gebruik. Ik heb wat geexperimenteerd met de gamma settings na een zeer deskundige tip van iemand.
Customize>Preferences>Gamma and LUT
Ik moet dit nog toepassen op de daylight system render maar daar kom ik nu niet aan toe.
Word vervolgt: