Code
Blender / 16 jaar geleden
Mesh Element Selecteren Vraagje:

In Max kun je in samengestelde Poly Objects nog steeds de elementen selecteren in edit mode. Kun je dit in blender ook?

Ik heb gezocht maar kan niks vinden. Ik wil dit om snel vertex groups te kunnen maken zonder dat ik uit moet gaan puzzelen welke vertex in welke groep moet van mijn 'gejoinde' mesh.

Beetje lastig omschreven misschien... ik kan evt een screenshotje maken mocht dat nodig zijn.

alvast bedankt!!👍
 Like
Volg
 Reageer
Nog 3 reacties weergeven
Code
Phoe, nee joh.Daar ben ik allemaal nog niet aan toegekomen. Heb het een beetje druk de laatste tijd. Dus Blenderen gaat enkel hier en daar in een verloren urrtje, half-uurtje of 5 minten.😊)
 16 jaar geleden
3ddy
Bij mij ook helaas, maar als ik er tijd voor krijg...

Ik ben tijdens mijn werk vooral bezig met 3dsmax, Maya, ZBrush en Photoshop (Maya Docent op Saxion) In de tijd die ik nu over heb ben ik bezig met php. http://php.3dhype.com (voorproefje) inloggen en reageren is nu mogelijk via deze site (maakt gebruikt via dezelfde database, dus loopt gelijk met huidige site)

Maar.. texturepainten is rete cool! Heb laatst op mijn leopard tank gebruik gemaakt van de texture paint feature. Werkt echt flex!
 16 jaar geleden
Code
jammer genoeg moest ik er laatst uit wegens een reorganisatie. Hierdoor kan ik nu enkel nog maar thuis 3d-en. Maar thuis ben ik ook heftig aan het verbouwen, duss...😉

Je nieuwe site ziet er veelbelovend uit. Echter zie ik de laatste jaren niet zo erg veel progressie in de site. Doe je dit bewust of... [:] Met progressie bedoel ik dat er niet veel gebeurd op marketing gebied. De naamsbekendheid lijkt wel bewust klein gehouden te worden. Wellicht om een select gezelschap te behouden?? Of heeft dit andere redenen?

Texturepainten staat bij deze op m'n to-do lijst. Ben altijd een maxer geweest en heb Blender al die tijd links laten liggen. Nu kan ik even niet meer maxen dus richt ik me volledig op open source. Valt me tot op heden 110% mee. Enkel is de gebruiksvriendelijkheid even moeilijk te vinden. Maar hij is er wel. Het is erg veelbelovend. 😉

Je hoort het al....ben bijna Max af.😊)
 16 jaar geleden
3ddy
Aj, dat is altijd jammer, zo'n reorganisatie.

Idd, de progressie op het gebied van marketing doe ik niet veel aan, of liever gezegd, helemaal niets. Ik probeer nu met mijn gewonnen kennis de nieuwe site betere integratie te krijgen met google, zodat alle informatie die we hebben, goed doorzocht kan worden, nu is dat wat minder. Ik denk dat wanneer mensen specifieke informatie winnen uit 3dhype, dan hoeft het ook nog niet te betekenen dat ze direct lid worden. Het aantal unieke bezoekers is standaard geworden: ~200. Leuke er aan is dat wanneer 3dhype in bladen staat, zich meedingt in een evenement of zelf iets organiseert er nauwelijks verschil in dit aantal komt.
De andere kant is dat ik nu 5 dagen achtereen werk, en eerder maar 2 of 3, dus de tijd om dit soort dingen te regelen is er ook niet echt.
We staan trouwens wel in 3dtotal magazine, dus dat is wel weer grappg. Maar nee, marketing en 3dhype... gaat niet samen, of ik doe het verkeerd 😉

Oja, blender komt met 2.5 met eigen key-mapping. Dan kun je als het goed is je 3dsmax short-cuts in Blender gebruiken. 😄
 16 jaar geleden
Code
Maar nee, marketing en 3dhype... gaat niet samen, of ik doe het verkeerd 😉

Oja, blender komt met 2.5 met eigen key-mapping. Dan kun je als het goed is je 3dsmax short-cuts in Blender gebruiken. 😄


Nee, hoor. Niks mis mee, was even benieuwd naar je standpunt in deze, omdat ik 3dhype toch beschouw als zijnde DE 3d Portal van NL. Nu zie ik erg veel mensen samenkomen op buitenlandse sites. Niet dat me dat dwars zit.

En die key-mapping, ach.. |-) als ik het doe wil ik het goed doen ook:-p
 16 jaar geleden