Thefirstfloor
Algemeen / 14 jaar geleden

Document gesaved, maar is 2.5D, hoe grab ik de tools weer?

 Like
Volg
 Reageer
BasHesen
Dat is helaas niet mogelijk. Zbrush documenten zijn per definitie 2.5d. Dat is dus ook het enige gegevens-formaat dat er in opgeslagen ligt. Wil je de modellen (3d) tussentijds opslaan, dan zul je de tool op moeten slaan en dus niet het document. Met de tools worden geloof ik ook gewoon de subtools en alle layers opgeslagen.
 14 jaar geleden
Thefirstfloor
&-)

Dan is mijn logica dus heel anders dan die van pixologic :-/

Ik heb alle onderdelen los, behalve het tshirtje in gebrusd formaat. Wel heb ik er een normal map van gemaakt om toe te passen op mn character in cinema4d. Is er een manier om die normal map samen met de base mesh terug te toveren naar een 3D tool wellicht ? Zou mooi zijn.
 14 jaar geleden
BasHesen
Inderdaad, zbrush houdt er zo z`n eigen logica op na.
ik vrees dat je misschien beter opnieuw kunt beginnen. Met een displacement map had je het eenvoudig kunnen herstellen. Het verschil tussen normal en displacement maps is dat de eerste de mutatie (verschil tussen hires en lowres) van de normaal aangeeft en de tweede de mutatie van de diepte.

Een snelle google search naar normal>displacement converter geeft dat er wel enkele methodes zijn (hoewel ik zo snel geen werkende links heb kunnen vinden) maar dat ze gebrekkig zijn. Misschien dat een uitgebreidere search meer resultaat levert.
Mocht het je lukken om m te converteren kun je de discplacement in zbrush toepassen:
http://www.pixologic.com/docs/index.php/Applying_Displacement_Maps

veel succes
 14 jaar geleden
Thefirstfloor
Hey bas,
thnx voor je snelle antwoord.

Maar helaas dus, het overdoen vind ik een beetje zonde. In principe heb ik de normal map dus kan er gebruik van maken om te renderen (al zo het met displacement map erbij wellicht nog mooier worden)

Toch ff op zoek gegaan naar tooltjes, een converter die ik vond is van de maker van crazybump.
Wellicht zit het daar ook in, die functionaliteit. En anders, jammer.. gaan we verder met de broek, haar en huid 😊

 14 jaar geleden