Andrestoer ga dit in de gaten houden!
Dexydnetjes hoor, Ben zelf alleen nogal angstig om aan animeren te beginnen.
3ddyGewoon doen, iedereen begint ergens 😄
ChrisDonnelly I would really like to see someone animate a shot with this rig. The improvements that Edwin has made will make for a great new version....I wonder why Max doesn't get much love in the animation department....I know that Maya has a hand up on Max, but 3DS is fully capable too.
ChrisDonnellyyeah...well they are wrong...lol.
ChrisDonnellylooks like a nice simple start.
ChrisDonnellyLooks great..keep it simple and maybe we'll see some people start using it.
ChrisDonnellyGreat!. Having an extra knee bone helps with volume.
Pgabrielvery very nice. Complimenten!
3ddyThx! Het is even wat werk, maar als je dan weer loopt te spelen met de rig wil je gewoon de rest ook afmaken. Op dit moment ben ik onder de gordel redelijk tevreden over de skinning. Al moeten daar nog torsi bones in. En de swiffle target van de knie moet ik op een slimme manier nog weten te constrainen zodat ie nooit achter de knie kan komen (bewust wel natuurlijk)
ChrisDonnellyTook a look at it. After you've done a pass at the skinning I'll work in some smoothing between the zones....it looks like it's coming along.
3ddyOke thx, I will do some rough work in the skin then (still need to buy some time, hopefully tonight)
Pgabrielif you start a kickstart for it you can actually buy that time 😄
3ddyHet staat nog steeds op de planken, het duurt alleen even voordat ik er weer mee aan de gang kan.
ChrisDonnellyLooking pretty good. What's left to do?
3ddyThx! The hands, face controls. Even some FK function maybe. But first the basic skeleton functionality, if only IK is oke with you 😉
ChrisDonnellyDo whatever you need to do. It's your rig now...😊
Amtxinteressant dit ga ik zeker in de gaten houden.!
3ddyThx! Het zal wel weer even duren voordat ik er weer mee aan de gang ga, maar als ik er weer mee verder ga, dan hoor je het 😊
Zweapik vermoed dat je een aantal tuts van digitaltutors hebt gevolgd, alles ziet er strak en netjes georganiseerd uit en ja laat tegelijk zien dat 3dsmax zeker niet onderdoet voor maya op het gebied van rigging/animating, thanks for that
3ddyDe digital tutors tuts hebben het vaak mis op dit gebied en performance wise. Door trial en error en flink wat hackwerk zijn er bepaalde dingen wel gelukt die nergens worden uitgelegd. Omdat het nogal zelf uitvindwerk is duurt het wel even.
Maar wil niet zeggen dat digitaltutors niet bijdraagt btw, veel van mijn aannames worden of bevestigd of afgefakkeld 😉