David2
Autodesk 3D Studio Max / 11 jaar geleden
Viewport performance Max 2012 - 2013 Scene in Max 2012 - viewport fps ±55 (zoals het hoort)
Scene in Max 2013 - viewport fps ±2.5 (totaal onwerkbaar)

Puur met veel objectgeometry lijkt max 2013 geen moeite te hebben.
Zitten er een paar rigs en aardig wat links in de scene dan stort de FPS helemaal in elkaar terwijl max 2012 geen krimp geeft.
Getetst op 2 PC's met. Zelfde verschijnselen.
Dus niet PC afhankelijk, maar max afhankelijk.

Iemand enig idee of gelijke ervaringen?
 Like
Volg
 Reageer
Nog 10 reacties weergeven
Avalon877
Hebben jullie nog steeds problemen met de nitrous? Op mijn systeem loopt het nu een stuk beter dan voorheen(max2013). Ik vind de nitrous renderer trouwens wel leuk voor het maken van viewport outputs. Redelijk vlot en ziet er strak uit voor een neprender 😄
 11 jaar geleden
3ddy
Wij zijn op dit moment de pipeline aan het aanpassen om in Nitrous te gaan werken. In shaded werkt het over het algemeen toch redelijk prima.

Ach ja, je moet je soms aanpassen 😄
 11 jaar geleden
Pixel-ant
Als je een maxfile opent in 2013 die aangemaakt is in 2012 kan dit idd performance problemen geven. Ik heb dit ook al regelmatig meegemaakt en zorgt voor heel wat frustraties maar heb er nog geen fix voor gevonden... al verbeterd het wel als je de hotfixes en updates van 2013 installeert.

had hetzelfde probleem in 2011-2012
 11 jaar geleden
David2
De echte fix qua viewport performance lijkt Max 2014 te zijn als ik de sneakpeaks mag geloven. Ook de animation playback heeft behoorlijk wat meer fps en loopt dus bij dezelfde scene veel smoother. Misschien dat we qua performance dan toch weer bij de 2012 versie in de buurt gaan komen. vanaf 2010 lijkt het meer een 2 jarenplan bij autodesk: even jaartallen zijn stabielere versies met normale performance en oneven jaartallen zijn buggy versies met nieuwe features, waar je dus bitter weinig plezier van gaat beleven. 2014 schijnt met IBL in mr een stuk minder flikkeringen te geven die vooral optreden bij bewegende camera's met lange path's en bewegende objecten.

Concreet kan je dus stellen dat dat updates waar je wat aan hebt 1x per 2 jaar echt nuttig zijn, en je daar dus het bedrag van 2 jaar subsciption voor betaald. (Kassa!) Als 2014 een stabiele vesie blijkt te zijn overweeg ik serieus om de subscription maar eens een aantal jaartjes over te slaan.

Zijn er meer mensen die er zo over denken?
Of bekijk ik het nu te pessimistich? 😉
 11 jaar geleden
3ddy
Je bekijkt het op zich goed. Onverhoopt zit ik in hetzelfde schuitje. Mijn subscription is niet verlengd. Dus de volgende versie die ik zal kopen als upgrade is waarschijnlijk 2016... Maar goed we wachten af en bekijken het gewoon per jaar 😉
 11 jaar geleden