Wicked
Overige Software / 11 jaar geleden
[Unity3d] Animaties vanuit 3ds Max --> Unity3d Wie heeft de gouden tip voor mij?
Heb altijd ruzie met Unity3d als ik animaties moet maken/exporteren/werkend krijgen in Unity.
PRS animaties werken prima. Geen problemen mee.

Problemen treden op zodra ik een wat uitgebreider animatie heb.

Wat werkt bijvoorbeeld niet:
- objecten met een geanimeerde bend-modifier
- objecten met een morpher-animatie
- vrijwel alles wat vertex-animatie bevat
- objecten met een skin-modifier

Wat werkt wél:
- objecten geanimeerd met bones (maar zonder skin-modifier)
- PRS animaties

Wat is jullie work-around voor bovenstaand? Tips/suggesties zijn welkom!
 Like
Volg
 Reageer
Nog 4 reacties weergeven
Charriej
In Simone zitten geen bones maar gewoon Mesh die bones moeten voorstellen😊
 11 jaar geleden
3ddy
Heb je de bone affect limit op 4 gezet?
 11 jaar geleden
Wicked
Euh.. volgens mij haal ik van alles en nog wat door elkaar.. Ik kijk er morgen met een frisse blik weer even naar 😄
 11 jaar geleden
3ddy
Enne, een gratis point cache reader voor unity 😄

http://forum.unity3d.com/threads/130564-Point-Cache-reader
 11 jaar geleden
Thefirstfloor
De overgang van je 3D pakket naar Unity3D is afhankelijk van het interchange formaat wat ertussen zit, volgens mij gebruikt Unity3D FBX files. Dus alles wat je vanuit je 3D pakket in een FBX kan opslaan, zou unity3D dan moeten kunnen lezen. Er stond me iets bij dat FBX of juist DAE files geen PLA kunnen exporten. En ja, er zijn omwegen zoals eddy aangeeft, je PLA baken in 3Dmax als vertex animatie en dan exporteren, weer importen in Unity3D.

Als je trouwens het niet handmatig exporteert maar de .max file in de unity3d project map saved, word een fbx converter op de achtergrond gestart elke keer als je de .max file update. Werkt wel heel flexibel.

Ik heb zitten stoeien met C4D en Unity3D en PLA, bleek dat C4D de PLA niet mee exporteerde in de FBX (of dae) en dat ik daardoor in Unity3D niets te zien kreeg, of was dat nou alleen met Vertexmaps...hmm,... is even geleden dus weet niet alle details meer 😊

Succes!
 11 jaar geleden