Lubbe1974
Autodesk 3D Studio Max / 11 jaar geleden
Dwg import losse objecten van maken Goedenavond,
Ik wil artist impressions maken m.b.v. Dwg bestanden. Ik weet hoe ik het moet importeren maar loop tegen het volgende probleem aan. Max zet het om in 1 object van editable splines welke ik niet los van elkaar kan bewerken. Als ik bijvoorbeeld het zijaanzicht wil draaien dan draait de hele tekening mee. Graag wil ik dat alle plattegronden aparte objecten worden zodat ik ze als het ware 3D in elkaar kan puzzelen als een blueprint. Vast niet zo moeilijk maar ik moet nog veel leren.
 Like
Volg
 Reageer
Nog 1 reacties weergeven
3ddy
En met een aanvulling hierop: Het in logische stukken knippen doe je met modifierpanel -> editable spline -> detach (mocht je dit zoeken)
 11 jaar geleden
3ddy
En nu het spannendste moment: is het gelukt, Lubbe?
 11 jaar geleden
Lubbe1974
Ik moet dit nog gaan proberen. Vandaag helaas niet aan toegekomen. Zal hier morgen feedback op geven. op voorhand dank voor de antwoorden. ga hier zeker naar kijken.
 11 jaar geleden
Lubbe1974
Met import Entity kan ik inderdaad de losse objecten separaat van elkaar bewegen, draaien etc. Doel bereikt dus. Ook heb ik ontdekt dat als ik in Autocad alle segmenten unieke lagen aanmaak en alleen deze lagen importeer in max ik ze ook separaat kan draaien etc. Bedankt.
 11 jaar geleden
3ddy
Top!
 11 jaar geleden