3ddyTja, op zich is de polycount niet echt meer een probleem. Maar wat ik meestal doe als ik weer eens aan de boxmodelling ga ik vanuit een lowpolymesh werken. Een subd erover en klaar. Het is nu niet dat een renderer problemen heeft met hoeveelheid polygonen, maar meer dat hij last heeft van de hoeveelheid van grote textures. Misschien dat ik iets te vaak in het lowpoly werkveld zit, maar ik heb nog niet meegemaakt dat door de hoeveelheid polygonen mijn renders de soep in gingen.
Avalon877Ik krijg al het idee dat het een ouderwets idee is. Voor de soepele viewports vind ik het wel fijn dat je gewoon lekker lowpoly kan animeren met de turbosmooth op "enable in renderer". Zelf vind ik het ook makkelijker om een low poly model aan te passen, doordat het minder details bevat.
Al met al werkbaarder denk ik....
3ddyTijdens het werken inderdaad. Maar niet om je rendertijden 😊
PgabrielBij 15 miljoen begin ik me langzamerhand zorgen te maken en start ik met het maken van proxies of te kijken naar de hoeveelheid objecten in een scene
Avalon877Ik neem aan dat je dan ook een redelijk dik systeem hebt?
Pgabrielredleijk, maar ook alweer 2 jaar oud.
Om de scenes werkbaar te houden maak ik toch vooral gebruik van lagen en proxies.
Maar ook het uitzetten van je vray lights in viewport scheelt bijvoorbeeld belachelijk veel FPS. Geometry maak ik me pas druk over als ik merk dat een scene gewoon niet door de render wilt gaan.
Onze render resolutiues liggen zo rond de 32.000x15.000 en ik heb over het algemeen weinig problemen door geometry.