Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Showreel Tom Nieuwendijk

Showreel 8 jaar geleden geplaatst 2016. 0 Likes 5561 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
3ddy
He Tom, goed werk! Heb een paar opmerkingen over je showreel. De titel duurt me iets te lang. 250/300 frames met alleen je titel is in mijn ogen verspilde tijd van de kijker (degene die je zal aannemen of inhuren)
Ik zou wat kleine ondertiteltjes plaatsen waar de kijker op moet letten, wat de intentie was van het shot. En wat jij er in hebt gedaan.
 8 jaar geleden
TomNieuwendijk
Hey 3ddy, Dankje voor jou leerzame feedback. Ik ben nog student en ben op dit moment op zoek naar een stage. Ik zal hem iets inkorten binnenkort en wat aan toevoegen en opnieuw uploaden erg bedankt voor je feedback.
 8 jaar geleden
Frans
Tom,

wanneer je de titel inkort aan het begin, verplaats het deel dat je weghaalt naar de laatste frames van je showreel. Op die manier blijft jouw naam hangen. De muziek stopt aan het einde abrupt. Wellicht het volume daar temperen. Bij het deel van de vloeistof vulling zie je niet wat er gevuld wordt. Wellicht dat dat deel net iets langer kan zodat je het eindresultaat van het vloeistof volume ziet.
 8 jaar geleden
TomNieuwendijk
Hey Frans,

Dankje voor je feedback. Dit was een realflow render test. Het is niet super geavanceerd. Die render is niet helemaal optimaal kijk maar
Misschien haal ik hem er wel helemaal uit. Aan de titel ga ik dit weekend werken. Dankje voor die tip met de muziek.
 8 jaar geleden
TomNieuwendijk
Ik heb hem verbeterd 😄 zelfde link
 8 jaar geleden
3ddy
He Tom. Nog een paar opmerkingen over het werk opzich: De beelden met camera animaties zijn enorm "irritant" alsin dit zou je geloofwaardigheid als 3D animator wel eens in de weg kunnen staan. Probeer in de toekomst meer de camera stil te zetten. Simpelere bewegingen als pannen, zoomen en dergelijke langzaam toe te passen. Een ingewikkelde camera beweging wordt nauwelijks of nooit ingezet. Vaak is de camera beweging altijd vrij simpel, als er uberhaupt een camera beweging is. Bedenk er ook meteen bij welk nut de camerabeweging met zich mee brengt. Het uitzoomen van het rode licht bijvoorbeeld is subtiel, maar zou je niet eerder inzoomen in zo'n geval, en zou je dat niet sneller willen doen in het begin en dan een tijdje ingezoomd laten, zodat de kijker het idee heeft dat er iets aan de hand is, schrikt en daarna de tijd heeft te beseffen wat ie nu daadwerkelijk ziet.
 8 jaar geleden
TomNieuwendijk
Hey Eddy,

Hartstikke bedankt dat je ook nog even wil ingaan op de inhoudelijke beelden.

Ik weet van mijzelf dat mijn camera animaties vele malen beter kunnen. Vooral mijn hand en spin animaties zijn er wankelend.

Ik heb deze feedback ook gehad van andere leerlingen uit mijn klas.

Bij mijn nieuwste animatie van mijn pinguïn heb ik geprobeerd dat beter te doen.

Vind je dit beter camerawerk Eddy?

 8 jaar geleden
3ddy
Dit is in ieder geval een stap in de goede richting. Je lijkt hier rekening te houden met de spanningsboog van 20sec die elke kijker heeft. Maar als ik kijk hoe de scene gestaged is, dan kan daar wel wat aan verbeterd worden. Heb nog wel het gevoel dat de camera wat "los" staat van het verhaal. Ik kom er op terug. Hoe zit jullie camera rig eruit?
 8 jaar geleden
TomNieuwendijk
Hey eddy,

Wat bedoel je precies met camera rig? Eerlijk gezegd gebruik ik gewoon de camera uit maya zelf.

 8 jaar geleden
3ddy
Een controleerbaar en animeerbaar "geraamte" dat je beperkt om bepaalde bewegingen te maken. Zoiets als dit:

http://stockcg.com/assets/rigging/camera-rigging/layout_camera_rig/

Geen idee of deze goed is, er bestaan er zeker wel meer. Maar zo heb je "echte" camera controls in je viewport. Zo kun je realistischer omgaan met je camerabewegingen.
 8 jaar geleden
TomNieuwendijk
oh nee zo iets heb ik nog niet. Dat is wel vet inderdaad. Ik zal er even wat tijd in steken morgen.

Thanks.
 8 jaar geleden
 Reageer
Meer van  TomNieuwendijk
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc