Karel Kiers
Freelance technical artist
 Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Flip fluids en ocean tools test

Al tijden wou ik graag wat meer tijd stoppen in Houdini. En dan vooral in de flip fluids en ocean tools (mijn vorige projecten waren meer en deels in de offshore). Dus ik had hiervoor speciaal een onderzeeƫr gemaakt (in Maya), om deze vervolgens te gebruiken voor dit project.

Dit ging niet geheel zonder slag of stoot. Terwijl ik een aardige computer heb, duurde het cachen en renderen lang. Ik moest dagen en dagen wachten voor ik een resultaat kon zien. En er dan vervolgens achter komen dat ik ergens een fout gemaakt had en dat alles opnieuw moest. Deze animatie was de derde poging die ik gemaakt had en ook op deze zie ik allemaal dingen die ik liever anders heb.

Een van de grootste ergernissen is toch wel de render snelheid van Mantra. Ik heb een Redshift licentie, maar dit werkt niet zo lekker met de ocean tools als Mantra (masks). De 650 frames renderen op 1080p was niet te doen. Daarom had ik de hele sequence gerenderd op 720p (nog steeds 60 uur). Om dit vervolgens via Topaz Gigapixel AI naar 1080p te schalen.

Ik zal binnenkort vast wel een nieuwe versie maken, waar ik dan de fouten uit haal en wat spannender camera posities maak.

Voor meer werk van mij, check https://karelkiers.com of mail mij op info@karelkiers.com
4 jaar geleden geplaatst 2020. 1 Likes 3464 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
 Reageer
Gebruikte software

Maya

Houdini

Substance Painter

Nuke

Photoshop

Illustrator

After Effects

Premiere
Meer van  Karel Kiers Thema's
Visual EffectsTransport & Voertuigen
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc