Like
Volg
Vrienden van 3dhype:

Illustratie: Robo hopper

meer versies heb ik hier al geupload: http://www.cgtalk.com/showthread.php?t=153062&page=1&pp=15
Is gemaakt met 3ds max 5 en gerendert met brazil RS. De depth of field is gemaakt met een z-depth map en photo cs vage lens filter.
h-)
20 jaar geleden geplaatst 2004. 0 Likes 6534 Views  Reacties
 Deel
 Pin
 Tweet
 Deel
 Reacties
Corny
Mooi model, mooie prent.
 20 jaar geleden
Pjanssen
Pfew echt super gaaf ! Ik moet zeggen dat ik die op cgtalk nog net een tikkie mooier vind dan deze, maar goed.
Ik wacht in spanning op meer werk van je te zien 😊

Trouwens, hoe heb je de z-depth map gerendered?
 20 jaar geleden
3ddy
Ruikt ook naar volledig lid. Super cool plaatje man! Ik had je hopper al eerder gezien, en volgens mij was hij ooit geplaatst op de frontpage, kan dat kloppen?
 20 jaar geleden
Wdekreij
Zeer mooie plaat! Ik had hem ook al ens gezien volgens mij (hij komt me iig bekend voor), zeer nice 👍

Idd tijd voor volledig lid en dan je 3dhype gallery vullen met zulk soort werk 😉
 20 jaar geleden
Tristan_bethe
pjanssen: welke bedoelde je? de versie die in een foto gemonteerd is? Ik vond het een min puntje dat ik dat nog moest gebruiken vandaar dat ik deze versie maakte.

Z-map renderen:

De scanline renderer van max kan dat zelf gewoon. Je moet in render element in het render dialoog z-depth toevoegen (add)

maar met brazil zit die optie er nog niet in. Wat je dan kan doen is een materiaal maken met een falloff in het diffuse slot en de self-illumination op 100% in de falloffmap zet je de falloff type naar distance. Daar onder staan mode specific parameters, daar kan je een near distance en een far distance invullen. Dit geeft het begin en eindpunt aan van de voorgrond/achtergond kleur van de falloffmap aan (zwart/wit)

3ddy:
Klopt op cgtalk stond de eerste plaat op de voorpagina en nu in de gallerij 😄
 20 jaar geleden
Tristan_bethe
Oh nadat je dat falloff materiaal gemaakt heb moet je alle objecten in je scene selecteren en van dat materiaal aan alle objecten toevoegen. Als je nu rendert krijg je een beeld dat van wit naar zwart loopt namate je dieper in de scene komt.😄
 20 jaar geleden
Pjanssen
Bedankt voor de uitleg 😊

Ik vond inderdaad de fotocompositie érg sterk. Maar dat neemt niet weg dat ik deze ook een dikke 5 sterren waard vind. 😄
 20 jaar geleden
Carl
Ik ben het met de vorige sprekers eens de render op cgtalk heeft meer uitstraling, goed werk!!!👍
 20 jaar geleden
Dridon
Erug mooi!!! Mijn complimenten. Hoeveel polies bevat het beestje?
 20 jaar geleden
Tristan_bethe
Mmmh waar zou dat aan liggen? Kan zijn dat ik er te lang naar heb zitten kijken. Probleem is ook dat die fotocompositie enkel op die resolutie heb, niet eens voldoende om een fatsoenelijke wallpaper van te maken|-)

Als het aan de compositie ligt is het zo nagemaakt natuurlijk...

 20 jaar geleden
Reinier Lensink
5 sterren... kan niet anders zeggen. Ik had de andere versie ook al gezien op CgTalk.com. De uitstraling daarvan vond ik ook beter. (waarom niet hetzelfde plaatje als op cgtalk maar dan ook met de bladeren in 3d?)

Kan niet wachten op meer werk van je!

Groeten Reinier
 20 jaar geleden
 Reageer
Meer van  Tristan_bethe
Sneltoetsen
Vorige
Volgende
Sluiten
esc