Netjes.. De bomen etc ook zelf gemaakt of stock? Je ziet nog iets van tiling op gras, maar het ljikt ook wel of het door het maaien komt dus kan ook je bedoeling zijn geweest.
de bomen komen uit mijn library, de shading en texturing is opnieuw gedaan voor deze environment. Wil mijn collectie updaten namelijk. Het gras is met fur en scatter gedaan, gebasseerd op een 8K texture die "random"is. De enige tiling zijn de verticale strepen die het maaien maakt. (als t goed is.. )
oh de render is 6000 pixels breed in t orgineel. leuk voor aan de muur. 😊 Belichting in Maya natuurlijk, anders is t wel heeeeel veel post werk he? Zou bijna vak apart zijn. Alleen Bob Ross kan dat. :-p
Nou... je kunt belichting bijna helemaal in post doen. Een normal pass en een zdepth en wat andere passes kunnen de hele scene opnieuw belichten als je het wil. Maar wie wil dat 😉 Ik houd het persoonlijk ook graag binnen mijn 3D pakket. Maar snel een kleine aanpassing doen vlak voor een deadline kun je sneller fixen in post dan een nieuwe render...
Het hangt sterk af van t soort render. Ik ben t er mee eens dat je een product ofzo goed kan post belichten, een environment wordt toch echt wel onmogelijk. Zelfs met t gebruik van Normals. Je kan niet ff de zon op een andere plek zetten. Dat is onmogelijk.
Als ik packshots maak ofzo dan licht ik hem altijd uniform uit ivm composite mogelijkheden. Dan fix je t met de normal map.
Je kan je basisverlichting toch helemaal opkrikken en tweaken in post. Zelf ben ik ook meer van het in de 3D zelf te doen. Maar als je de gemiddelde film tegenwoordig bekijkt, zie je ook dat de belichting soms volledig omgegooid wordt.