PgabrielGoed, Blender is way out of my comfert zone.
Zou het misschien iets kunnen zijn dat die bone niet is bedoeld om over die as te roteren?
Verwacht dat 3ddy wel met een antwoord komt 😊
3ddyIk zit diep na te denken.
3ddyAls je 'manipulate object centers' button aan hebt staan, gaan de bones niet roteren
3ddyHaha, houd ook een plekje voor jezelf nog vrij he 😉
IjpIk heb nu toch nog wat problemen rigging en weightpaint.
Mijn vraag, ik heb Manga Zus gemaakt dat is een leuke dame die bestaat uit een lijf, haren, rokje, blouse en een koort.
Deze opjecten heb ik met parent samengevoegd dan kan ik ze nog uischakelen, is dit verstandig ?
Of moet het 1 opject zijn om het met riggen en weighpaint aan te pasen.
Dit laatste heb ik al een keer geprobeerd maar dan zitten de haren in de weg bij het toekennen van de bones aan de vertex.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?.
3ddyHet is altijd een probleem met dat soort dingen. Maar als je de objecten gaat skinnen is het niet meer nodig de objecten als child gekoppeld te hebben.