DavidJaasmabij het brushed metal is het echt super vet dat je daar een soort van versleten materiaal van hebt gemaakt (de lichtere randen).
Heb je de reflectie ook opgesplitst in 2 verschillende delen? een zachte en een harde reflectie?
3ddyThx! Daar lijkt het misschien op, maar ik wissel een met noise van een donkere en een lichtere diffuse shader. Daarover doe ik een glossy shader met een roughness die wisselt met dezelfde noise. Maar de zachte is denk ik dan de difusse shader als je dat bedoelt.
DavidJaasmanee het was gewoon een vraag omdat de meeste materialen een harde en een zachte reflectie hebben en om dat toe te voegen verhoogt dat de realistischiteit.
3ddyJa klopt, dat is inderdaad wat ik probeerde te doen. Vind trouwens dat de eerste beter uit de verf kwam dan de laatste. We gaan gewoon weer lekker verder 😊
PBR rendering van Cycles is gewoon te awesome.
DavidJaasmamischien valt de lak iets beter als je de HDRI iets draait of verandert.
Het rode gedeelte van ironman is volgens mij geverft metaal en daar zou je heel makkelijk een mix van noise of cloud textures indoen. en als je het materiaal iets laat verweren dus krassen enzo erin lijkt het vaak al veel meer realistisch. (maar ik weet natuurlijk niet wat jou doel is. mischien wil je het juist zo clean mogelijk laten lijken.)
3ddyEerst even de basis goed, en dan weer verder. Maar goede ideeen, thx! Ik ga er (net als die skull) binnenkort weer mee verder 😊