Ik ben al een tijdje bezig met een cartoon character en ik ben nu bijna klaar met het modelen (ik was stiekem al begonnen met een paar textures..).
Meestal model ik liever dan dat ik ga texturen, dat is meestal ook mijn grootste struikelblok. Ik heb daarom onlangs het boek digital texturing and painting van Owen Demers gekocht - een leuk boek, maar het mag wel wat dieper op de materie ingaan, als iemand nog goede titels weet?
Ik heb weining ervaring met het modelen van high poly characters, vooral kleding vind ik lastig.
Zo heb ik bv bij dit figuur de jas enkelzijdig gemaakt op de rand na. Leek me beter ivm poly's die anders tijdens het animeren erdoor kunnen heen komen?
Ik hoor graag jullie meningen, opmerkingen, over het model, goede boeken over texturing, kleur gebruik etc!
Ik ben sinds een aantal jaren bezig met 3d (voornamelijk Max) en ben al een tijdje deze site aan het volgen. Erg leuk om een nederlandse 3d site met inhoud te zien!
Modelen, animeren en scripten gaat me nog wel redelijk af, in texturen ben ik nog zwaar slecht - hierover ga ik waarschijnlijk de meeste vragen stellen op de forums :P