We hebben op het werk een 3d karaktertje gebouwd in 3d max. Dit karakter willen we animeren door realtime sliders op een audio mixer te koppelen aan het karakter. Dus met slider A laten we hem lachen, met slider B springen, etc.
Het karakter moet namelijk reageren op een stuk video. Dus het liefst drukken we op play en animeren we realtime dus het karakter dmv sliders.
Uiteraard kunnen we wel realtime de muis gebruiken als input voor de bewegingen...maar dan kan je niet alles tegelijk animeren...
Dus de vraag is; hoe krijgen we de data van de audio mixer gekoppeld aan het karaktertje in max..
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? en welke software hiervoor aan te raden?
Zit nu al een dag te zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem...maar kom er niet uit...daar komt ie:
Ben bezig met een tribune shot waarbij 125 mensen een bordje omhoog tillen in een soort van wave beweging, en al deze bordjes vormen dan een tekst. (bordjes worden im Maya gemaakt en vervolgens in AFX eroveheen gepalkt)
Om alles bordjes een beejte random te laten bewegen heb ik het volgende script: gemaakt, zodat ik snel maximale rotatie en snelheid van de noise kan aanpassen als de klant dit wil:
Weet iemand hoe ik kan aangeven dat het script geldt voor een bepaalde range objecten? (dus 1 t/m 125)
En hoe zorg ik er dan voor dat ze wel nog onderling een verschillende time offset hebben? zodat de noise niet overal het zelfde is (ik heb nu bij elk bordje met de hand een willekeurig waarde aan de time toegevoegd om te zorgen dat ze niet dezelfde noise op de rotatie hebben)
Ik hoop dat het allemaal mogelijk is wat ik vraag 😊 maar in ieder geval alvast bedankt voor de moeite van het lezen! B-)
Wil een scene vanuit maya 8.5 exporteren naar FBX. Heb de scene helemaal uitgelicht en daarna met batch bake (mental ray) alles schaduwen en reflecties omgezet naar textures.
Vervolgens wil ik dit geheel exporteren naar fbx. Maar hier krijg ik de volgende error: (hij exporteert dus wel het geheel maar geeft dus de volgende error erbij)
The plug-in does not support the following material types: Material will be exported as a grey Lambert material.
Het rare is dat als ik vervolgens een paar shaders opnieuw aanmaak en de textures (die batch bake heeft gegenereerd) er opnieuw aan koppel het exporteren van deze objecten wel goed gaat.
Heeft iemand dit probleem wel eens gehad of enig idee waar het in godsnaam aan kan liggen? heb sowieso de laatste fbx plugin al gedownload vanaf de autodesk site...maar dat maakte ook niks uit....
Benieuwd of iemand me kan helpen!
Groet, Maarten
Like
Reageer
3D uit 2d met VideoTrace Je filmt iets met een gewone camera en dan met een paar muisklikken maak je het drie dimensionaal. Het is helaas alleen een demonstratie van VideoTrace, we kunnen dus nog niet zelf aan de slag.