Weet een van jullie misschien wat ik verkeerd doe? Ik heb een polygon cube gemaakt waarvan ik een hoek wil verplaatsen, maar als ik de ene hoek secteer, d.m.v. de vertex selectie wordt de andere hoek ook geselecteerd zonder dat ik dat wil. Moet ik iets uitzetten of iets dergelijks? Ik kan me herinneren dat in het verleden het selecteren van een vertex mogelijk was maar nu opeens niet meer. Bijgaand een plaatje om aan te geven wat ik bedoel.
Zit even met een probleempje. Tijdens een oefening uit een boek van Autodesk wordt letterlijk gevraagd: "make sure to set the smooth attribute on the master node to 1"
en vervolgens: "Hide the rightlayer". Als je, zoals ik die eerste zin al niet begrijpt of niet weet waar je het zoeken moet wordt zo'n oefening meteen deprimerend. Kan iemand licht werpen op deze vraag. Bij voorbaat dank.
Het lukt weer eens niet. In een scene heb ik een boompje uit de visor gekozen en in een landschapje gezet. Onder de maya software rendert het boompje prima, maar omdat ik het beeld ietwat rafelig vind wilde ik het eens onder mental ray probreren. De ondergrond plus de velichting wordt vervolgens goed gerenderd maar het boompje is van de aardbodem verdwenen. Weet iemand raad? Bij voorbaat dank.
Heb weer een prangende vraag waar ik niet uitkom. Probeer via create text een aantal letters van een gras materiaal te voorzien. Op één of andere manier wil het gras echter niet blijven plakken op de letters. Overal wordt gras getoond, behalve op de plaats waar ik het wil hebben namelijk op de tekst. Heb dit probleem al een keer eerder gehad, juist in de tijd dat deze site enkele dagen uit de lucht was met een polygon en toen was het te verhelpen via edit uv's en normalize. Eigenlijk wist ik toen al niet wat ik aan het doen was maar het werkte in ieder geval. Nu gaat dit verhaal niet meer op. Heb de letters via paint effects en Make paintable wel getracht gevoelig te maken voor het gras maar niets helpt. Weet één van jullie raad?