De simulatie is opgebouwd uit 3 fases. Eerst heb ik een RBD sim gedaan (1500 unique pieces en 150.000 packed fragments in totaal). Simulatie tijd rond de 30 min. Het gebouw is opgebouwd uit 5 verschillende materialen (hout, gips, stuuc, steen,voeg) deze hebben allemaal hun eigen contrain sets. In totaal 5 interne contrain sets, en 5 tussen de verschillende materialen). Daar boven op worden op een paar plekken particels gespawned voor extra detail (simulatie tijd 20 min). De pyro sim was zwaarder en duurde 2 uur. Zelf ben ik niet helemaal blij met de pyro sim, deze lijkt vooral aan het begin beetje lowres. Ik wil misschien nog proberen hem te upressen met een up-res-contrainer maar voor nu is het even klaar. Hier boven op heb ik een kleding sim gedaan, zodat niet alle rigid lijkt. Uiteindelijk is daar weinig van te zien, maar als je goed kijkt zie je wat doeken bewegen aan het einde van de sim in het midden. De 'trun around' is gedaan nadat het eerst shot klaar was, heb met de retime node alles vertraagt (ook de volumes). In het eerste shot heb ik alles wat niet beweegt of nog nooit heeft bewogen gedelete. Niet helemaal tevreden but up to the next one! Gerended in Octane. Tessa Moonen heeft geholpen met texturing. Sound gemaakt door Riccardo Campanale
5 jaar geleden geplaatst
2020.
2 Likes4768 Views Reacties